Onsdag - Torsdag

Hej igen!
Igår va det ju onsdag och det va skola. Det hände inget speciellt roligt i skolan men sen när jag kom hem åkte jag och mamma och kollade på vår nya båtplats. Det var ett jättefint ställe där man till och med ser våran ö ifrån ;)
Riktigt häftigt! Men iaf, det va riktigt mysigt väder och super varmt i vattnet!
När vi hade varit där och köpt båtplatsen så drog vi till Stures för det va min andra moppe lektion. Hade ont i huvudet under hela lektionen så jag kunde verkligen inte koncentrera mig. Så när pappa kom och hämtade mig var jag på jätte dåligt humör och allmänt hängig.
När klockan var runt 10 gick jag och la mig i sängen för att lyssna på musik och när klockan va runt halv 12 och jag nästan hade somnat kommer pappa in springande in i mitt rum och skriker att mamma har ramlat från soffan och nästan brutit ryggen.
Men jag fattade inte så mkt så jag somnade om... Visst är jag schyst ?
Så på morgonen när jag vaknar springer jag ner till mamma för att kolla om det bara hade varit en dröm, men det hade det ju inte varit. Så jag stannade hemma från skolan idag bara för att ta hand om lilla mamma. Åhh jag tycker så synd om henne! Hon hade stått på soffan för att visa pappa en sak och sen hade hon tappat balansen och ramlat baklänges rakt på ett bord. Hade hon hamnat med huvudet på bordet hade hon dött. Så allvarligt var det.
Så hela dagen har jag varit mammas slav, hämtat kryckor, ispåsar, mat , dricka, m.m
Vid halv 3 tiden åkte vi till vårdcentralen sen skickade de henne till sjukhuset och där tog dom rönken. Men inget brutet elr nått så det är bara positivt.!
Men imorron blir det kanske att förtfarande vara hennes slav, vi får se. Så ifa ni inte vet varför jag inte har varit i skolan så är det därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0